Znamo da je situacija u lokalnim medijima iznimno teška, da ovise o financiranju jedinica lokalne samouprave, da su na dnevnoj bazi izloženi pritiscima lokalnih šerifa. Mnogo toga treba promijeniti, poboljšati. Promijenimo regulativu, način financiranja i time poboljšajmo položaj novinara u lokalnim medijima zajedno. Želimo vam pomoći da odbijete pritiske lokalnih šerifa, ali trebamo vašu pomoć.
Krenimo s objavama vaših priča i iskustava u redakcijama. Ono kada nazove lokalni čelnik i traži da skinete tekst ili promijenite naslov ili će vam ukinuti financiranje i skinuti oglase. Ili je već to napravio.
Objavit ćemo vašu priču. I anonimno ako postoji opasnost odmazde. Javite nam se na sinoh@hnd.hr ili na Facebook stranice Sindikata novinara. Uključite se u našu kampanju “Zajedno za jačanje lokalnih medija”. Cilj kampanje jest upoznati javnost s problemima rada u lokalnim medijima, ojačati novinare u tim medijima, pozivamo vas da se uključite u sindikat, formirate podružnice i uključite se u naše radne grupe koje će definirati zahtjeve za izmjenu zakonodavstva kako bi se osigurao rad lokalnih medija bez ovisnosti o jedinicama lokalne samouprave.
Posljednja istraživanja provedena prije pet godina pokazuju da u sektoru lokalnih medija radi otprilike 2000 ljudi. Iako toliki broj lokalnih medija na prvi pogled može sugerirati zadovoljavajuću razinu medijskog pluralizma, broj zaposlenih opada već cijelo desetljeće, internetske stranice se gase s podjednakom lakoćom, kao što se i pokreću. Većina lokalnih medija je u komercijalnom režimu poslovanja, što se ujedno čini i njihovim osnovnim problemom. Kapacitet lokalne ekonomije u Hrvatskoj nije toliki da bi mogla putem oglašavanja financirati medijsku proizvodnju. Posebno otkada se sve veći dio oglašavanja preseljava na internet, a cijene tradicionalnog novinskog, televizijskog i radijskog oglašavanja padaju, lokalnim medijima postaje sve teže financirati proizvodnju lokalnih vijesti i originalnih medijskih sadržaja. Sredstva Fonda za pluralizam koja dodjeljuje medijski regulator, Agencija za elektroničke medije, nisu se značajnije povećala i općenito su nedovoljna da pokriju gubitke na strani komercijalnih prihoda. Zbog svega toga su lokalni mediji sve više upućeni na financijske aranžmane s gradonačelnicima. U tim, najčešće sasvim netransparentnim “oglašivačkim” transakcijama se neovisnost medija žrtvuje u zamjenu za odgodu bankrota.
Moramo promijeniti ovakav sustav. Zajedno.