Rad od kuće, hibridni rad ili u redakciji?

Izvor: EFJ

Institut Reuters objavio je u sklopu  izvješća  za studeni zaključke rasprave i studije o hibridnom radu i implikacijama ovog novog modela rada. Izvješće pod nazivom ‘Promjena redakcije 2021.: Hibridni rad i poboljšanje raznolikosti kao dvostruki izazovi za izdavače’, napisali su Federica Cherubini , Nic Newman i Rasmus Kleis Nielsen.

Izvješće se poklapa s nalazima izvješća Marca Grubera iz EFJ-a u kojem se ističe da je budućnost rada u novinarstvu hibridna, iako su politike rada od kuće koje provode medijske kuće daleko od savršene te bi se trebale provoditi dobrovoljno.

U studiji Reutersa, 79% ispitanika kaže da je u njihovim tvrtkama radi hibridno.  Samo petina ispitanika izjavila je da bi voljeli da se u cijelosti ili većini vrate na u redakciju. Glavne teme rasprave su kako implementirati hibridni rad, a izbjeći preopterećenost zaposlenika. Ovo izvješće daje dobar uvid u probleme s kojima se općenito susreću novinske organizacije kada je u pitanju novo hibridno radno okruženje.

“Posao u redakciji vijesti je timski rad; redakcije su s razlogom dizajnirane kao otvoreni prostori. Napravili smo dobar posao kada smo proizvodili dobre programe i vijesti radeći na daljinu, ali postoji neizbježan utjecaj na kreativnost, suradnju, socijalnu koheziju i mentalno zdravlje. Nema sumnje da nam je bolje kad smo zajedno.” Brodie Fenlon, glavni urednik, CBC News, Kanada

Uloge menadžera su se neznatno promijenile jer je potrebno više komunikacije kako bi se osiguralo da svi zaposlenici budu u tijeku i  u dobroj psihičkoj formi.

Neizvjesna budućnost hibridnog rada 

Izvješće se također bavi ulogom same redakcije,  neki ispitanici kažu da na rad u redakciji gledaju kao na mjesto suradnje na zadacima koje obavljaju izvan ureda. Gotovo polovica ispitanika planira redizajn svog uredskog prostora prema novom hibridnom modelu rada, a četvrtina ih je učinila ili planirala smanjiti prostor.. Uredi tvrtki često se redizajniraju kako bi se prilagodili zajedničkim stolovima i  prostorima za suradnju.

Dok mnoge tvrtke razmišljaju o redizajniranju svojih uredskih prostora kako bi se prilagodile hibridnom radu, druge tvrde da je još prerano i da je budućnost neizvjesna.

Daljinski i hibridni rad, prisiljavajući menadžere i zaposlenike da održavaju online sastanke, doprinosi osjećaju uključenosti. Nedostatak znanja rada na daljinu neke su tvrtke nadoknadile povećanjem online programa obuke i mentorstva.  Neke tvrtke povećavaju broj rukovodećih mjesta kako bi smanjile pritisak na menagere.

Reakcije zaposlenika 

Jedna od glavnih briga mnogih tvrtki kada je u pitanju rad na daljinu je rizik od socijalne izolacije s kojim se susreću neki zaposlenici. Osim toga, brojni su problemi s tehničkom kvalitetom online sastanaka. Postoje nova softverska rješenja, na primjer koja zumiraju osobu koja govori i tvrtke moraju raditi na tome kako osigurati učinkovitije i inkluzivnije online sastanke.

Mnogi ispitanici rekli su da je teže vratiti starije novinare u ured, a to rezultira poteškoćama u obuci mlađih novinara ili rizikom da mlađi novinari budu zanemareni. Istraživanje njemačke televizije RTL pokazalo je da zaposlenici nemaju uredski život, a istodobno uživaju u većoj fleksibilnosti s novim hibridnim modelom rada.

Slično tome, postoji konsenzus o tome koje vrste poslova su prikladnije za rad na daljinu ili hibridni rad, a koji zaposlenici moraju biti više u redakciji.

‘Pristranost blizine’ novi je pojam koji označava bojazan da bi se oni koji češće rade u uredu smatrali boljim zaposlenicima.

Uključenost i raznolikost na radnom mjestu

Značajan postotak ispitanika u istraživanju smatra da njihova organizacija radi dobar posao kada je u pitanju rodna raznolikost na radnom mjestu, ali politička, etnička i prihodovna raznolikost imaju drastično niže ocjene.

Metodologija 

Anketa se temelji na odgovorima voditelja redakcija iz cijelog svijeta. Uzorak nije reprezentativan. Anketu su ispunile 132 osobe iz 42 zemlje.

Cijelo izvješće možete pročitati ovdje, a ključne nalaze ovdje .

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Imate problem ili nedoumicu? Tražite savjet ili bi htjeli nešto predložiti? Slobodno nam se javite!