Digitalna transformacija potaknula je lokalne medije i medije zajednice da istraže nove strategije za angažman publike i distribuciju sadržaja.
Istraživači Urbano Reviglio i Danielle Borges istraživali su razne najbolje prakse lokalnih i društvenih medija u Europi. Pronašli su inovativne odgovore koje nude lokalni mediji kako bi privukli publiku usred oštre konkurencije ekonomije pažnje, stoji u blogu Centra za medijski pluralizam i slobodu medija (CMPF).
Europska federacija novinara prenosi zaključke bloga u kojima, među ostalim, stoji: Bilteni (newsletteri) su jedna od najpopularnijih strategija koju koriste mediji diljem regije kao alat za isporuku prilagođenih i specifično ciljanih vijesti svojim čitateljima. Jedan medij u Mađarskoj čak je razvio bilten koji svatko može ispisati i dijeliti od vrata do vrata u zajednici. Pod nazivom “Nyomtassteis” (Vi to ispišite), jedan od njihovih ciljeva je služiti teško dostupnim zajednicama u ruralnim gradovima s lošom internetskom vezom i slabim digitalnim vještinama.
Istraživači su također otkrili da su podcasti uspješan format u EU. Njihova popularnost razlikuje se u cijeloj regiji, s 27% korisnika u Belgiji do 45% u Španjolskoj. Unatoč tome, intimnost slušanja novinara izravno kroz slušalice čini zanimljiviji i unosniji oblik pripovijedanja vijesti.
Primjer iz Hrvatske
Podcasti mogu pomoći da se postigne veća vidljivost. Kulturpunkt je još jedno izdanje koje eksperimentira s podcastom i jedno je od prvih u hrvatskom medijskom prostoru. Prema riječima glavne urednice Ivane Pejić, podcasti se svojim izravnim pristupom i pristupačnošću produkcijskoj fazi doživljavaju i “kao veliki iskorak prema demokratizaciji komunikacije izvan autoritativne strukture državnog radijskog monopola”.
Za širenje svojih podcasta, Kulturpunkt također koristi radijske medije zajednice na lokalnoj razini kako bi proširio doseg te kontinuirano istražuje i testira različite formate medijacije za njihov sadržaj. Primjerice, uveli su format suradničkog pisanja za kritike suvremene umjetnosti, a izvješća o društvenim i kulturnim događanjima obogaćena su opsežnim vizualnim i audio isječcima.
Ova objava na blogu prva je u nizu od tri koje će istražiti najbolje prakse među lokalnim medijima i medijima zajednice, te ponuditi neke primjere iz cijele Europske unije. Napisana je u sklopu projekta Lokalni mediji za demokraciju; 18-mjesečnom projektu koji je sufinancirala Europska unija, a pokrenuo konzorcij partnera: Journalismfund Europe, Centar za medijski pluralizam i medijske slobode (CMPF), International Media Support (IMS) i Europska federacija novinara ( EFJ).