Kaznena prijava protiv čelnika Glasa Istre

 Otvoreno pismo medijima u Hrvatskoj od glavnog povjerenika podružnice sindikata i člana Radničkog vijeća u jedinom istarskom dnevnom listu

 

PODNIJETA KAZNENA PRIJAVA PROTIV ČELNIKA TVRTKE GLAS ISTRE NOVINE I SUPRUŽNIKA FAGGIAN

 

Paulo Gregorović, novinar, glavni sindikalni povjerenik i član Radničkog vijeća u tvrtki Glas Istre novine d.o.o. danas je Županijskom državnom odvjetništvu u Puli, a na znanje i Policijskoj upravi Istarskoj, podnio kaznenu prijavu protiv čelnika tvrtke Glas Istre novine. U prijavi su navedeni: Albert Faggian, jedini član Uprave društva Intus d.o.o., Ester Faggian, jedina članica društva Intus d.o.o., Neven Klarin, predsjednik Uprave Glas Istre novine d.o.o., Slaven Žmak, izvršni direktor Glas Istre novine d.o.o. i Richard Flimel, predstavnik JOJ Media Housea, većinskog vlasnika Glas Istre novine d.o.o.

 

Gregorović ih tereti da su nesavjesnim poslovanjem oštetili tvrtku Glas Istre novine d.o.o.

 

Klarin i/ili Žmak učinili su to tako što su naložili da se s računa Glas Istre novine plati Intusu d.o.o. usluga upravljanja tvrtkom Glas Istre novine. U financijskom izvješću Glas Istre novine za 2016., koje je putem Fine postalo dostupno javnosti početkom kolovoza 2017., stoji da je tvrtka Glas Istre novine isplatila Intusu 100.000 kuna u 2015., 700.000 kuna u 2016. i 500.000 kuna u 2017. godini.

Iz navedenih isplata proizlazi da se supružnicima Faggian (Ester i Albertu), putem Intusa, plaćaju fiktivni računi za posao koji uopće ne obavljaju. Međutim, ako supružnici Faggian ipak upravljaju Glasom Istre u tajnosti, onda je fiktivan posao onaj koji javno rade izvršni direktor Glas Istre novine Slaven Žmak i predsjednik Uprave Neven Klarin te se onda toj dvojici očito isplaćuju plaće za fiktivno vođenje tvrtke. Predstavnik većinskog vlasnika Glas Istre novine (Richard Flimel) je očito suglasan s takvom politikom vođenja Glas Istre novine i jednako snosi odgovornost za štetu koja se čini društvu", stoji u kaznenoj prijavi.

 

Gregorović ukazuje, u podnijetoj prijavi, da u financijskom izvješću Glas Istre novine za 2015. uopće nije prikazana isplata Intusu te se pita "je li moguće da su lažirali financijsko izvješće za 2016. u kojem su to prikazali kao rashod prethodne godine."

 

Novinar, sindikalni povjerenik i član Radničkog vijeća u Glas Istre novini naglašava da su čelnici Glas Istre novine isplatom 1,3 milijuna kuna supružnicima Faggian doveli u moguće probleme tvrtku izdavača dnevnog lista Glas Istre koja broji oko 75 radnika.

 

"S druge strane, Uprava šalje radnicima pisma (u srpnju 2017.) u kojima ih poziva da se odreknu velikog djela potraživanja jer će radnici svojim ovrhama u potpunosti blokirati poslovanje Glas Istre novine", ističe Gregorović te dodaje da se po tome vidi da Uprava ima dvostruka mjerila kada je u pitanju isplata Faggianu i radnicima. Podsjeća da su potraživanja radnika nastala u vrijeme dok je Albert Faggian, kao direktor Glasa Istre novine, radnicima protuzakonito umanjivao plaće te da su radnici nakon pokrenutih tužbi dobili pravomoćne presude da su oštećeni za 3,7 milijuna kuna. No, radnici se ne mogu naplatiti jer su već tri godine onemogućene ovrhe nad računima tvrtke Glas Istre novine jer još nije postala pravomoćna predstečajna nagodba.

 

U zaključku Gregorović podsjeća da je krajem ožujka 2016. tvrtka Alberta Faggiana prodala tvrtki Richarda Flimela Glas Istre novine, Novi list i RTD – izdavača Zadarskog lista.

 

"U financijskom izvješću RTD-a za 2016. nije prikazana nikakva naknada za "usluge" Alberta Faggiana, a u izvješću Novog lista stoji da su Faggianu isplatili otpremninu, ali ne navode u kojem iznosu. Dakle, izgledno je da je nakon promjene vlasnika Faggian i dalje nastavio upravljati Glas Istre novinom iako nije bio upisan u sudski registar kao ovlaštena osoba, a nakon što je došlo do promjene većinskog vlasnika i promjene ovlaštene osobe", zaključuje kaznenu prijavu Paulo Gregorović.

 

Pored toga, član Radničkog vijeća i glavni sindikalni povjerenik obavještava da je prošlog tjedna od inspektora rada zatražio provođenje inspekcijskog nadzora u tvrtki Glas Istre novine. Sporno je što Uprava tolerira glavnom uredniku Ranku Borovečkom donošenje protuzakonitih odluka, unatoč pisanim upozorenjima Gregorovića na učinjene prekršaje.

 

Samo u kolovozu 2017. godine Borovečki je donio odluke za koje je Zakonom o radu, u člancima 228. i 229. predviđena novčana kazna za poslodavca od 246.000 do 440.000 kuna te od 14.000 do 20.000 kuna za odgovornu osobu u pravnoj osobi.

 

Borovečki je nekim radnicima propisao radno vrijeme tako da im nije omogućio dnevni odmor od 12 sati između dva radna dana. Prekršaj je učinio jer je utvrdio da izmjenjeno radno vrijeme vrijedi za razdoblje kraće od tjedan dana. Glavni urednik je i samovoljno mijenjao petodnevni u šestodnevni radni tjedan radnicima. Sve te odluke je potpisao i donio bez da je prethodno napravljeno savjetovanje s Radničkim vijećem, a kako propisuje Zakon o radu.

 

Inače, Ranka Borovečkog je prije sedam godina u Glas Istre instalirao Albert Faggian. Unatoč tome što niti jednom Borovečki nije dobio suglasnost većine novinara da obavlja funkciju glavnog urednika – Uprava i dalje ustraje da Borovečki ostaje glavni urednik Glasa Istre.

 

Paulo Gregorović

(mob. 098 219 073)

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Imate problem ili nedoumicu? Tražite savjet ili bi htjeli nešto predložiti? Slobodno nam se javite!