Promjene u potrošnji i distribuciji sadržaja vijesti utjecale su na informativnu medijsku industriju, posebno na lokalne medije. Najnovije izvješće Centra za medijski pluralizam i medijsku slobodu (CMPF) pokazuje da lokalni mediji diverzificiraju svoje izvore prihoda kako bi zamijenili tradicionalni model financiranja zasnovan na oglašavanju.
Model zasnovan na pretplati jedan je od popularnijih i pouzdanijih izvora dugoročnog prihoda. Podcasti su format medija zasnovan na pretplati koji je moćan alat za povezivanje s publikom, posebno mlađim slušateljima.
Lokalni mediji koriste i opcije poput članstva i članarina za privlačenje prihoda. Za razliku od modela zasnovanog na pretplati, ovaj se temelji na osjećaju „zajednice čitatelja“ koja podržava jedan medij. Mediji koji koriste ovaj model održavaju zajednicu živom organiziranjem događaja, kao što su sastanci s urednicima i zabave, ili bilteni i podcasti kao ekskluzivne pogodnosti za članove.
Međutim, oglašavanje je najneposredniji izvor prihoda. Zapravo, prema Izgledima europske industrije medija (Europska komisija, 2023), prihodi od oglašavanja u EU čine gotovo 40,8% ukupnih prihoda izdavača, uključujući i tiskane i digitalne.
Crowdfunding se također koristio za financiranje lokalnih medija i pokretanje novih inicijativa lokalnog novinarstva.
Drugi izvor financiranja koji trenutno koriste lokalni mediji su mogućnosti financiranja koje nude javne institucije na nacionalnoj razini ili razini EU. U europskom kontekstu, organizacije ili projekti koji financiraju novinarstvo javnim sredstvima Europske komisije uključuju, na primjer, Fond za novinarstvo Europe i Istraživačko novinarstvo za Europu (IJ4EU). Zapravo, projekt LM4D financiran je od strane EU i dodijelio je potpore malim medijima i skupinama samostalnih/freelance novinara iz cijele Europe.
Također, potporu pružaju i Zaklade Otvoreno Društvo, Zaklada Fritt Ord, Luminate, Zaklada Adessium, Zaklada Stavros Niarchos, Arcadia Fund, Bill & Melinda Gates i drugi.
Osiguravanje održivosti medija ključno je za zdravlje demokracije. Iako članstvo, crowdfunding, donacije i potpore nude veliki potencijal za podršku razvoju lokalnog novinarstva, to ipak ne može funkcionirati samo po sebi, već samo u kombinaciji s drugim izvorima prihoda. Lokalni mediji ne samo da trebaju diverzificirati svoje izvore prihoda koliko je to moguće, već također trebaju stalno eksperimentirati u pogledu formata vijesti.
Za više informacija, pročitajte blog post CMPF-a.