Žene novinarke i druge opasne stvari

Uoči Dana žena Sindikat novinara Hrvatske kampanjom „Žene novinarke i druge opasne stvari“ podsjetit će vas na lošiji položaj žena u društvu, ali i u novinarstvu.

Muškarci u prosjeku na godišnjoj razini zarade 13.572 kuna više nego žene, odnosno 1,68 prosječne hrvatske bruto plaće više.  Žene predstavljaju 39% globalne radne snage, ali tek su s 27 % zastupljene na menadžerskim pozicijama.

Istraživanje koje je provela prof. Viktorija Car o zastupljenosti žena u televizijskim vijestima u Hrvatskoj  pokazalo je da su žene u televizijskim vijestima zastupljene tek 8%. Otkriće je posebno zanimljivo u kontekstu činjenica da je u Hrvatskoj novinarstvo pretežno ženska profesija. Žene se redovito predstavljaju u kontekstu tema poput zdravlja, ljepote, showbusinessa, kuhanja, mode, brige za djecu, dok su u temama politike, ekonomije, sudstva, vanjske politike podzastupljene.

2/3 žena doživjelo je neki oblik online zlostavljanja ili uznemiravanja najmanje jedanput. Žene u prosjeku dobiju triput više zlostavljačkih komentara na društvenim mrežama, nego njihovi muški kolege.

SNH kampanjom „Žene, novinarke i druge opasne stvari“ Dan žena obilježava podsjećanjem na navedene činjenice i najavom borbe za:

–              Jednake plaće za jednaki rad i ubrzano smanjivanje postojećega jaza. Inzistiramo na zakonskoj regulativi i kontroli provedbe takve politike

–              Ravnopravnu zastupljenost u svim programskim segmentima – i kao novinarki, urednica, i kao stručnjakinja sugovornica i autorica

–              Ujednačenu zaposlenost u različitim programskim redakcijama – žene nisu rezervirane za  redakcije za kulturu, obrazovanje, dječji program itd., a informativne i ostale da budu muško područje

–              Ravnopravnu zastupljenost na uređivačkim i rukovodećim pozicijama, i podstavka, za mogućnost  ravnopravnoga napredovanja (čak i gdje su plaće izjednačene, muškarci vrlo često brže napreduju od žena)

–              Tematski  ravnopravnu zastupljenost u sklopu programa – promicanje problematike ženskih prava kao iznimno važne teme

–              Stalnu  osviještenost u programskim cjelinama o tome da se ni u kom obliku ne promiču rodni stereotipi

–              Dokidanje seksističkih elemenata iz programskih cjelina, posebice iz reklamnih poruka

–              Stalan rad na osviještenosti o promicanju raznolikosti i različitosti

–              Borbu protiv izrazitije ugroženosti žena, novinarki u istraživačkom radu na terenu

–              Promicanje kontinuirane edukacije zaposlenika (neograničeno rodom) o ženskim pravima, o tome što su to oblici seksizma, zlostavljanja i slično

–              Promicanje rodne ravnopravnosti u sektoru filma i filmskih serija, posebice veća zastupljenost i vidljivost žena kao režiserki i producentica

–              Promicanje glumačke ravnopravnosti u honorarima i u glumačkim podjelama

–              Dokidanje dobne diskriminacije koja se mnogo više i češće očituje upravo što se žena tiče

–              Promicanje ravnopravnost u cehovskim i sindikalnim organizacijama, posebice u izvršnim i upravnim tijelima tih organizacija

–              Kontinuirani rad na promicanju stvarnoga ostvarenja zakonski već zacrtanih ženskih prava

–              Rad na depauperizaciji novinarskoga zanimanja – čim u nekom poslu ima sve više žena i čim počinju brojem nadmašivati muške zaposlenike, to je znak potplaćenosti tog sektora to jest znak da su plaće u tom sektoru sve niže i sukladno tome manje zanimljive za muški sloj

–              Promicanje ženskih prava u sportu i u prikazivanju sporta u audiovizualnim programima

–              Protiv svakog oblika seksizma i omalovažavanja prema rodnoj pripadnosti na samom radnom mjestu

–              Promicanje ideje ravnopravnoga roditeljstva

–              Promicanje pristupa ženi u vizualnim medijima koji je neće svoditi na objekt (izgled, odjeća itd.), nego na subjekt njezina radnog zadatka

–              Zaštitu žene od seksističkih i rodno diskriminativnih poruka i komentara (najčešće anonimnih) na portalima i društvenim mrežama

–              Za što veću uključenost muškaraca u razne programe u borbi za ravnopravnost, ne zato što time borba dobiva na snazi argumenta, nego zato što time i kolege muškarci priznaju potrebu za poboljšanjem trenutačnoga stanja ženskih prava i ženske uključenosti – borba za emancipaciju je zajednička

Pratite nas na Facebooku https://www.facebook.com/sindikatnovinara/  i Twitteru @Sindikatnovinar  i popratite kampanju „Žene, novinarke i druge opasne stvari“

Hvala Daliboru Talajiću koji je dao podršku izradom vizuala. Borba je zajednička.

Sretan vam Dan žena i borba se nastavlja!

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Imate problem ili nedoumicu? Tražite savjet ili bi htjeli nešto predložiti? Slobodno nam se javite!