Upoznajte Lika App!

Na temelju istraživanja Centra za medijski pluralizam i slobodu medija (CMPF) koje mapira novinske pustinje u Europi, projekt Lokalni mediji za demokraciju (LM4D) financijski podupire neovisne lokalne medijske kuće koje djeluju u područjima u opasnosti da postanu novinske pustinje.

Tim povodom, Europska federacija novinara, kao jedan od projektnih partnera zamolila je Antu Fumića, vlasnika Lika Cluba, da kaže malo više o mogućnostima razvoja Lika Appa, koji ima za cilj pružanje relevantnih vijesti, informacija i sadržaja koji izravno služe interesima i brigama lokalne zajednice. Fokusirajući se na njihove specifične potrebe, aplikacija će poboljšati dostupnost regionalnih medija i potaknuti jači osjećaj povezanosti unutar Like.

Možete li dati malo pozadine Lika Cluba?

Lika Club je hrvatski regionalni medij koji sam pokrenuo 2014. godine, a u vlasništvu je moje tvrtke Prilika Grupa. Od samog početka njegovali smo neovisnost i kvalitetu informiranja naših čitatelja. Lika App je mobilna aplikacija koju smo razvili 2023. godine i koja nam omogućuje da svojim čitateljima pružimo bolje informacije.

Kako ste ga uspjeli pokrenuti u tako kratkom roku? Što je ovu aplikaciju učinilo tako uspješnom?

Moram priznati da na samom početku ovog projekta nismo procijenili u kojem vremenskom roku bismo mogli izraditi aplikaciju. Stoga smo se morali posvetiti samo ovom projektu kako bismo isporučili projekt LocalMedia4Democracy. Jako sam zadovoljan jer smo uspjeli, a mogu čestitati i cijeloj mojoj ekipi, posebno kolegama Tamari Hodak Antoniju Kezeriću, a onda i svima ostalima. Znam da im je bilo teško napraviti takav projekt u tako kratkom roku, ali sve se može ako je tim kvalitetan i složan. U tom smislu im čestitam, kao i LM4D-u koji nam je omogućio da u potpunosti financiramo ovako veliki posao. Bez njih to također ne bi bilo moguće i oni su ključni faktor našeg uspjeha.

Recite nam nešto o partnerstvu s Hrvatskim radiom Otočac, kako ste počeli surađivati ​​s njima? 

Naše partnerstvo s Hrvatskim radiom Otočac je kvalitetno. S obzirom da se radi o najstarijoj i najslušanijoj lokalnoj radijskoj postaji u Ličko-senjskoj županiji, gdje djeluje i Lika Club, već smo imali određene kontakte u razmjeni vijesti. Ali nikad nije došlo do toga da bismo zapravo nešto zajedno napravili, jer oni su radio, a mi smo online medij. Sada po prvi put, zbog Lika Appa, postoji šansa da radimo zajedno. Odlučili smo razgovarati, ponuditi im suradnju, objeručke su to prihvatili i danas smo tu. Na Lika App-u možete slušati radio prijenos 0-24h Hrvatskog radija Otočac na naslovnici. S druge strane, svoje slušatelje obavještavaju o ovoj mogućnosti tri puta dnevno, što je dobro i za njihov radio i za našu aplikaciju. Mislim da smo svi zadovoljni. Ono na čemu trenutno radimo su zajedničke reklamne ponude klijentima.

Kako vaš poslovni model podržava korištenje ove aplikacije? 

Naša prodaja pozicija unutar mobilne aplikacije je upravo počela i radimo na tome kao i na svim ostalim stvarima. Vjerujem da će prvi rezultati doći tek u drugom dijelu godine. Prodaju prostora unutar aplikacije osmislili smo na način da daje posebne pozicije i vidljivost našim oglašivačima, primjerene njihovim kampanjama.

Kako obučavate svoje novinare da ga koriste i kako ga oni koriste za svoj rad?

Ova aplikacija ne zahtijeva posebnu obuku tima jer se njome upravlja preko našeg web portala Lika Cluba unutar sučelja. Portal i aplikacija povezani su API-jem, zbog čega novinari mogu vrlo jednostavno upravljati njegovim sadržajem. Stvar je maksimalno jednostavna, jer to je bila i moja uputa programerima, kojom sam htio objasniti da novinari nisu tehničari, oni su novinari. Oni stvaraju tekst, a ne programiraju. Programeri su to shvatili i napravili kvalitetnu aplikaciju kojom novinari mogu lako upravljati.

Koliko ste zahtjeva primili od pokretanja alata? Imate li neke priče o uspjehu koje biste mogli podijeliti?

Imamo nešto više od 2000 korisnika. Taj broj je u stalnom porastu jer smo i u velikim sustavima oglašavanja poput Google Playa i App Storea koji nas reklamiraju unutar svojih trgovina. Ono što je zanimljivo je da nas je i hrvatsko iseljeništvo počelo aktivnije pratiti, jer dostupnost stranice u cijelom svijetu ponekad zna biti ograničena, pa aplikacija omogućuje stalno čitanje vijesti i slušanje radija, a to zaista i jest uvijek dostupno. Pozdravljamo svaki pozitivan komentar na aplikaciju, čitatelji nam često kažu da smo napravili odličan posao, a to je samo dodatna motivacija za nove korake prema boljem informiranju regije.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Imate problem ili nedoumicu? Tražite savjet ili bi htjeli nešto predložiti? Slobodno nam se javite!