Reutersov institut predviđa trendove u novinarstvu, medijima i tehnologiji za 2024. godinu

Kao i svake godine, Institut Reuters donosi predviđanja o trendovima u novinarstvu, medijima i tehnologiji. Cijelu studiju možete pročitati OVDJE, a mi vam donosimo glavne naglaske u nastavku.

Disruptivna moć umjetne inteligencije (UI) proći će kroz prostor informacija ove godine u vrijeme intenzivne političke i ekonomske nestabilnosti diljem svijeta. Posljedice za pouzdanost informacija i održivost glavnih medija vjerojatno će biti duboke u godini koja vidi kritične izbore u više od 40 demokracija, s ratovima koji i dalje bjesne u Europi i na Bliskom istoku. U takvom okruženju – i s jednom prognozom koja sugerira da će do 2026. većina internetskog sadržaja biti sintetički proizvedena – novinari i novinske organizacije morat će s nekom hitnošću preispitati svoju ulogu i svrhu.

No, nije samo sadržaj ono što će biti nadopunjeno, distribucija je također spremna za veliki preokret. Ovo će biti godina kada će se Search Generative Experiences (SGE) početi primjenjivati ​​širom interneta, uz niz AI-vođenih chatbota koji će ponuditi brži i intuitivniji način pristupa informacijama.

Nakon oštrog pada prometa referencama s Facebooka i X-a (nekadašnjeg Twittera), te bi promjene mogle s vremenom dodatno smanjiti publiku medijskih portala i staviti još veći pritisak na izdavače. U svojim optimističnim trenucima, izdavači se raduju eri kada bi mogli prekinuti svoju ovisnost o nekoliko velikih tehnoloških platformi i izgraditi bliže izravne odnose s lojalnim kupcima.

U tu svrhu možemo očekivati da će vlasnici medija ove godine izgraditi više barijera za sadržaj, kao i angažirati skupe odvjetnike kako bi zaštitili svoju intelektualnu svojinu (IP). Istovremeno, bit će svjesni da bi te strategije mogle ostaviti njihove brendove u praznom prostoru jer će im biti još izazovnije doprijeti do mlađe i manje obrazovane publike – mnogi od njih već sad se osjećaju ugodno s algoritamski generiranim vijestima i imaju slabije veze s tradicionalnim medijima.

No, s promjenom dolazi prilika, a ovaj izvještaj je prepun inspirativnih načina na koje se novinske organizacije širom svijeta prilagođavaju ovom novom svijetu. Usvajanje najboljeg od UI-ja uz upravljanje njegovim rizicima bit će temeljni narativ predstojeće godine.

Kako medijski lideri vide godinu pred nama

Ovo su glavni nalazi našeg istraživanja industrije, izvučeni iz strateškog uzorka od više od 300 digitalnih lidera iz više od 50 zemalja i teritorija.

Samo polovica (47%) našeg uzorka urednika, izvršnih direktora i digitalnih izvršitelja kažu da su sigurni u izglede za novinarstvo u godini koja dolazi, s oko desetine (12%) koji izražavaju nisko povjerenje. Izražene brige odnose se na rastuće troškove, pad prihoda od oglašavanja i usporavanje rasta pretplate – kao i sve veće pravna i fizička uznemiravanja. Razlozi za optimizam uključuju nadu da bi tijesno vođeni izbori u SAD-u i drugdje mogli pojačati potrošnju i interes, iako privremeno i s potencijalom za daljnji pad povjerenja u tradicionalne medije.

Gotovo dvije trećine (63%) naših ispitanika kaže da su zabrinuti zbog naglog pada prometa referencama s društvenih mreža. Podaci dobiveni za ovaj izvještaj od pružatelja analitike Chartbeat pokazuju da je promet na novinskim stranicama s Facebooka pao za 48% u 2023., dok je promet s X/Twittera pao za 27%. Kao odgovor na ove događaje, oko tri četvrtine (77%) kaže da će se sljedeće godine više usredotočiti na svoje izravne kanale, s petinom (22%) koja se okreće smanjenju troškova i sličnim udjelom (20%) koji eksperimentiraju s alternativnim platformama trećih strana.

Konkretnije, izdavači kažu da će uložiti više truda u WhatsApp (+61 neto rezultat) i Instagram (+39) nakon Metine odluke da otvori emitiranje kanala za izdavače. Interes za video mreže poput TikToka (+55) i YouTubea (+44) ostaje jak, dok Google Discover postaje važniji, ali promjenjiv izvor upućivanja. Za razliku od toga, sentiment izdavača prema Facebooku se dodatno pogoršao ove godine (-38 neto rezultat) zajedno s X/Twitterom (-39 neto rezultat).

Povezano s gore navedenim, većina ispitanika izdavača kaže da planiraju stvoriti više videozapisa (+64 neto rezultat), više biltena (+52) i više podcasta (+47), ali približno isti broj novinskih članaka – kako se uključuju u nekolicinu preostalih područja rasta publike i oglašivača. Oko polovice (54%) ispitanika priznaje da su njihova poduzeća uglavnom usmjerena na maksimiziranje pažnje, a ne na veće poštovanje vremena svoje publike (37%).

Dvostruke opasnosti od selektivnog izbjegavanja vijesti i umora od vijesti ostaju glavni izvor zabrinutosti za medijske kompanije koje pokušavaju održati interes za vijesti iz Gaze i Ukrajine, među ostalim teškim pričama. Strategije koje izdavači smatraju vrlo važnima za suprotstavljanje ovim trendovima uključuju bolje objašnjenje složenih priča (67%), rješenja usmjerenijih ili konstruktivnijih pristupa pripovijedanju (44%) i više inspirativnih ljudskih priča (43%). Bilo je manje podrške za naručivanje više pozitivnih (21%) ili zabavnih (18%) vijesti.

Na poslovnoj strani, izdavači i dalje ulažu u pretplatu i članstvo, s velikom većinom anketiranih (80%) koji kažu da će to biti važan izvor prihoda, ispred i prikaznog i native oglašavanja. Većina onih koji rade s plaćenim modelom izvještava o blagom povećanju ili stabilnim brojem pretplata u posljednjoj godini, usprkos teškim ekonomskim izgledima.

Kako se brojni izdavači ove godine nadaju da će sklopiti unosne licencne poslove s UI platformama, malo je optimizma da će bilo kakve koristi biti jednako podijeljene. U našoj anketi, trećina (35%) ispitanika vjerovala je da će većina novca ići velikim izdavačima. Oko polovica (48%) smatrala je da će, na kraju dana, biti vrlo malo novca za bilo kojeg izdavača.

Korištenje UI-a za automatizaciju back-end vijesti (56%) smatra se najvažnijom upotrebom tehnologije od strane ispitanika izdavača, slijedi ponuda boljih preporuka (37%) i komercijalnih upotreba (28%). Izdavači su ambivalentni prema korištenju UI-a za stvaranje sadržaja, što se smatra najvećim reputacijskim rizikom kod više od polovice ispitanika.

Eksperimentalna sučelja na internetu poput AR i VR naočala i ostalih nosivih uređaja bit će karakteristika predstojeće godine. No, postojeći uređaji aktivirani glasom, poput slušalica i pametnih zvučnika, kako se nadograđuju s UI tehnologijama, smatraju se od strane ispitanika najvjerojatnijom opcijom (41%) koja će zamijeniti – ili barem nadopuniti – pametni telefon.

Drugi mogući razvoji događaja u 2024. godini?

Nastavljajući s prošlogodišnjom prognozom, vidjet ćemo još više novina koje ove godine zaustavljaju dnevnu tiskanu proizvodnju zbog rasta troškova tiska i oslabljenja distribucijskih mreža ili u nekim slučajevima dosezanja točke pucanja.

Očekujte značajni pomak prema združivanju digitalnih vijesti i nevijesti sadržaja dok veliki izdavači traže zaključavanje postojećih kupaca. Pretplata na sve pristupe uključivat će igre, podcaste, časopise, knjige, pa čak i sadržaj od drugih izdavača.

Velike tehnološke platforme će se također dodatno oslanjati na plaćene poslovne modele dok traže smanjenje ovisnosti o oglašavanju. X, Meta i TikTok nudit će ove godine više premium usluga, uključujući opcije bez oglasa i one koje poštuju privatnost.

UI botovi i osobni asistenti će u 2024. godini dobiti više stope angažmana s ažuriranim vijestima i sportom kao važnim predmetom primjene – dovodeći u pitanje egzistencijalna pitanja o intelektualnom vlasništvu. Mnogi od tih botova bit će vođeni osobnošću ili novinarom dok tehnologije kloniranja napreduju, postavljajući pravna i etička pitanja.

Bitke između UI Doomera i UI Accelerationista nastavit će tinjati kroz 2024. godinu, dovodeći do još više visokoprofilnih izjava o rizicima za čovječanstvo i prevratima. Accelerationisti će ostati u vozačkom sjedalu ove godine dok vlade nastoje razumjeti i kontrolirati tehnologiju.

Prošle godine smo točno predvidjeli da će Elon Musk odstupiti s pozicije izvršnog direktora Twittera, ali malo ljudi je moglo predvidjeti puni opseg nemira koji su vidjeli ogromne gubitke radnih mjesta, promjena imena (X) i Muska koji optužuje oglašivače za ucjenu.

Očekujte još izravnijeg govora i oštrih promjena smjera u 2024, stoji u sažetku predviđanja Instituta Reuters.

Foto: UI generator slika Dall-E

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)

Imate problem ili nedoumicu? Tražite savjet ili bi htjeli nešto predložiti? Slobodno nam se javite!


Deprecated: Funkcija the_block_template_skip_link je zastarjela od inačice 6.4.0! Umjesto toga upotrijebite wp_enqueue_block_template_skip_link(). in /home/snhhr/public_html/wp-includes/functions.php on line 6031