Europska federacija novinara (EFJ) objavila je izvješće u kojem se ispituju inicijative kojima je cilj promicanje održivog inovativnog novinarstva, uključujući one koje istražuju nove poslovne modele. Ovo izvješće, koje je napisao međunarodni stručnjak za medije Marc Gruber, prati i ažurira prethodno izvješće o digitalnom novinarstvu i novim poslovnim modelima te radionicu održanu 2018. godine.
U pozadini urušavanja tradicionalnog poslovnog modela za medije, novinarstvo se mora neprestano nanovo promišljati i biti financijski održivo. Ovo izvješće strukturirano u šest odjeljaka nudi brojne primjere i pristupe koji pokazuju zajedničke trendove i ideje za postizanje ove prijeko potrebne održivosti i inovacija. Istraživanje je pokazalo da su uspješni mediji oni koji nude snažan angažman sa svojom raznolikom publikom – od hiperlokalnih do paneuropskih – i stvaraju saveze. Dobre prakse financiranja uključuju stvaranje neprofitnih zaklada i ne oslanjanje u velikoj mjeri na jedan izvor financiranja.
“Tržišni neuspjeh u novinarstvu gura novinare do ruba. S jedne strane, to je prilika za pokretanje novih neovisnih inovativnih digitalnih startupova s novinarstvom kao glavnim fokusom i novinarima koji su njihovi vlastiti izdavači. S druge strane, ogroman je izazov stvoriti ne samo novinarstvo za pismenu elitu već i nove modele koji podržavaju novinarstvo od javnog interesa u cjelini “, rekla je Renate Schroeder, direktorica EFJ-a, koja je uređivala istraživanje.
„Nadamo se da će ovo pravovremeno istraživanje dati nove poticaje medijskim profesionalcima; bilo na neprofitnim, privatnim ili javnim zakladama koje održavaju novinarstvo – hiperlokalno, prekogranično ili višejezično novinarstvo, blockchain, temeljeno na aplikacijama, podcast ili bilo koji drugi srodni model financiranja ili novi alat.”
Izvještaj također naglašava ulogu sindikata i udruga novinara u procesu inovacija, promicanjem i poticanjem inicijativa. Novinarske organizacije odgovorne su za promicanje pluralističkog i raznolikog medijskog ekosustava i za suradnju s javnim vlastima u svojim zemljama.
Izvještaj uključuje opsežni popis za trendove i preporuke za medije, novinare i novinarske organizacije. Preporuke za novinarske organizacije uključuju zagovaranje javnog financiranja na dohvat ruke, posebno za lokalne medije i pružanje obuke svojim članovima kako bi razvili nove vještine.
Izvještaj pročitajte OVDJE.