Bili smo na Fažana Media Fest 2021.

U Fažani je održan međunarodni multimedijalni novinarski festival Fažana Media Fest 2021. Glavna tema bila je: MOĆ MEDIJA / THE POWER OF MEDIA, a tijekom 7 dana festivala održane su brojne tematske rasprave, novinarska radionica, predstavljanje medijskih projekata te knjiga o medijima kao i onih koje su napisali novinari. Među ostalim prisustvovali smo zanimljivom panelu koji je organizirao Ured Europskog parlamenta u Hrvatskoj na kojem su predstavljeni Europski fondovi za medije i bespovratna sredstva Europskog parlamenta. Na predstavljanju su sudjelovali i predstavnici Ureda, ali i  zastupnici u Europskom parlamentu Predrag Matić i Željana Zovko putem Zooma. Na pitanje zbog čega se suropska sredstva ne okrenu više ka novinarstvu, projektima istraživačkog novinarstva i profesionalnim novinarima, umjesto da je i dalje naglazak na medijskoj pismenosti zastupnica u EP Željana Zovko je odgovorila: “Tko će da financira istrazivčko novinarstvo? Mislim da je to izuzetno osjetljivo traženje, znači ne bi ste vi bili u potpunosti neovisni da vas u potpunosti financira Europska komisija, onda biste bili glasnogovornik njihov ili biste bili Europski parlament u Zagrebu. ” zastupnica Zovko je nastavila:Mi ne želimo da novinari budu politički pristrani nego objektivno izvještavaju činjenice i to je ono što je medijska pismenost itekako potrebna u ovom vremenu kada mladi ljudi ne kupuju novine, nego se isključivo financiraju putem interneta, you tubea, facebooka, to digitalno novo doba pruža novi način informiranja, a ti mladi ljudi su nova generacija koja će biti prekretnica svih politka zbog kojih smo stvarali next generation paket i zelimo da se mediji prilagode novom dobu gdje će biti medijski pismeni i pruzati objektivnu informaciju većina mladih ljudi vijesti nisu ni pogledala tako da za nekoliko godina oni su budući birači i provodit će nove politike tako da kada se ova sredstva budu trošila neke druge snage će biti na sceni. “

Otvorite fotografiju

Na konferenciji su predstavljeni su programi Kreativna Europa koji ima 50 posto veći proračun nego prije, a riječ je o 2,44 milijarde eura. Predstavljeni su i programi koji imaju za cilj  poboljšanje ekonomske održivosti profesionalnog novinarstva, potaknuti transnacionalnu suradnju, ali i pomoći širem europskom medijskom sektoru da postane održiv i ojačan i pomoći vjerodostojnom izvještavanju , informiranosti i uključivoj demokratskoj raspravi.

Također bilo je riječi i o programu DESK kreativna Europa koji je namijen medijima. Više o tehničkim stvarima, mogućnosti prijave za programe i njihovim ciljevima možete poglati na video snimci predstavljanja programa na Facebook stranici FMF-a.

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Imate problem ili nedoumicu? Tražite savjet ili bi htjeli nešto predložiti? Slobodno nam se javite!